HUR DET FUNGERAR | Samverkande el- och bensinmotor |
VAD DRIVER HJULEN? | Både el- och bensinmotorn |
HUR LADDAS BATTERIET? | Laddar vid körning via förbränningsmotorn och regenerativ bromsning |
BEHÖVER BILEN TANKAS MED BENSIN? | Ja |
HUR ÄR KÖRUPPLEVELSEN? | Omedelbart vridmoment och tystare körning |
CO2-UTSLÄPP | Lägre utsläpp (ca. -20 till -25 %) (2) |
HUR STOR DEL AV TIDEN DRIVER ELMOTORN BILEN TILL 100 %? | Upp till 67 % (3) |
Bilder och beskrivningar som visas är för vägledning. I vissa fall kan bilderna föreställa fordon som inte säljs på den svenska marknaden och inte representerar någon specifik modell, utrustningsnivå eller erbjudande. Funktionerna som visas kanske inte är tillgängliga eller kanske inte är tillgängliga som standard utan som tillval.(mot en extra kostnad).
[1] Jämförelse gjord mellan Nissan Juke N-Connecta 1.0 114 hk DCT och Nissan JUKE N-Connecta Hybrid 143 hkNissan XYZ XX hk, bensin/diesel: bränsleförbrukning (l/100 km) kombinerad: 6,1; koldioxidutsläpp kombinerad (g/km): 138. Nissan XYZ: bränsleförbrukning kombinerad (l/100 km): 4,8 koldioxidutsläpp kombinerad (g/km): 108. Fordonet har homologerats i enlighet med EU-föreskrifter med den mer realistiska WLTP-testproceduren. NEDC-värden är därför inte tillgängliga för detta fordon.
[2] Baserat på interna testdata och i väntan på homologering. Siffrorna kan variera, beroende på många faktorer som till exempel optimal utrustning, batteristatus, klimatkontroll, underhåll, körbeteende och icke-tekniska faktorer som väderförhållanden, faktiskt resrutt osv.
[3] Baserat på WLTP-siffror, jämfört med motsvarande modell för förbränningsmotor. Resultaten kan variera i verkligheten, beroende på många faktorer som till exempel optimal utrustning, batteristatus, klimatkontroll, underhåll, körbeteende och icke-tekniska faktorer som väderförhållanden, faktiskt resrutt osv.
[4] Gäller inte HEV, endast DCT.
[5] Körlägen tillgängliga endast i vissa klasser och påverkar styrkraften, gaspedalens respons och A/C-drift