Hybrid
MOTOR
Nissan Juke tar hybrid-teknologin till en ny nivå med en kraftfull och spännande körupplevelse. Nissan Juke Hybrid kombinerar en elmotor med en bensinmotor. Din körning kommer bli mer lyhörd, tyst och kraftfull. Att bränsleförbrukningen sjunker med upp till 19 % (1) är väl heller inte helt fel. Juke är även tillgänglig med en toppmodern klassisk bensinmotor, DIG-T 114 hk, tillsammans med manuell eller automatisk växellåda (DCT) (2).
NISSAN JUKE HYBRID
Hybrid
MOTOR
Hybrid
MOTOR
Hybrid
MOTOR
143HK
EFFEKT
143HK
EFFEKT
143HK
EFFEKT
Självklart kan en hybrid vara spännande! I Nissan Juke väljer hybriddrivlinan automatiskt den mest effektiva energikällan - elmotorn, bensinmotorn eller en kombination av de två. Allt för optimal prestanda och effektivitet. Vid stadskörning går Juke Hybrid övervägande i elektriskt läge med omedelbar respons och smidighet vid växling. Kupéutrymmet är välisolerat och tyst även på livliga gator.
143HK
143HK
143HK
Den dagliga pendlingen blir den bästa delen av dagen. Med 143 hk under huven och bränsleeffektiv stadskörning, tillsammans med en smart växellåda, upplever du omedelbart vridmoment som ger en underhållande körupplevelse.
Upp till
67 %
Upp till
67 %
Upp till
67 %
Upplev maximal spänning och effektivitet. Med Juke Hybrid kan upp till 67 % av stadskörningen ske i elektriskt körläge [3].
Upp till
19 %
Upp till
19 %
Upp till
19 %
Effektivitet med attityd. Den nya hybrid-teknologin utnyttjar regenerativ bromskraft för att återvinna energi och ladda batteriet. Bensinmotorn kliver endast in när du behöver den. Dina resor kommer att ge upp till 19 % lägre förbrukning vid blandad körning och upp till 40 % lägre förbrukning vid stadskörning - jämfört med Juke DIG-T 114 DCT (1).
e-Pedal Step är en innovation från Nissan och ger dig möjlighet att i princip klara hela körningen med endast en pedal. Sköt både accelereration och fartminskning med enbart gaspedalen vid hastigheter över 10 km/h. För hårdare inbromsning och för att stanna bilen helt använder du bromspedalen som vanligt.
DIG-T 114 bensin
DIG-T
BENSINMOTOR
DIG-T
BENSINMOTOR
DIG-T
BENSINMOTOR
114 HK
EFFEKT
114 HK
EFFEKT
114 HK
EFFEKT
200 NM
MAX. VRIDMOMENT
200 NM
MAX. VRIDMOMENT
200 NM
MAX. VRIDMOMENT
Utöver den nya hybriddrivlinan är Nissan Juke även tillgänglig med en avancerad och bränsleffektiv DIG-T 1,0 114 hk bensinmotor. Med denna motor följer en 6-växlad manuell växellåda eller som tillval en 7-växlad automat (DCT).
Snabb respons och växling ger en dynamisk och underhållande körning. Nissan Juke med manuell växellåda gör varje resa lite roligare.
När du söker något extra är den 7-växlade DCT-lådan med dubbelkoppling något utöver det vanliga. Som en vanlig automatlåda men med extra spänning (4).
Välj ECO för bränsleeffektivitet, STANDARD för bästa balans mellan bränsleeffektivitet och prestanda, och SPORT för maximal spänning.
Vid val av den 7-växlade DCT-lådan kommer Juke med växlingspaddlar bakom ratten.
(1) Jämförelse mellan Nissan Juke 1.0 114 hk DCT N-Connecta och Nissan Juke Hybrid 143 hk N-Connecta. Nissan Juke 1.0 114 hk DCT N-Connecta: bränsleförbrukning (l/100 km): Låg: 7,5; Medium: 5,6; Hög: 5,1; Extra hög: 6,6; Blandad: 6,0; CO2 (g/km): 137. Nissan Juke Hybrid 143 hk N-Connecta: Bränsleförbrukning blandad körning (l/100 km): 5,1; CO2 (g/km): 115. Fordonet är homologerat i enlighet med EU-lagstiftning enligt WLTP testcykeln.
(2) Nissan JUKE DIG-T 114 är utrustad med en konventionell bensinmotor och drivs endast av denna.
(3) Siffran 67 % gällande EV-körning baseras på WLTP standard testförhållanden. Siffran är en indikation och för jämförande syfte. Resultatet vid körning i vanlig trafik kan variera beroende på orsaker som exempelvis monterad extrautrustning, undehåll, körsätt samt icke tekniska faktorer som väderlek, topografi osv.
(4) DCT är endast tillgänglig på Juke DIG-T 114.
(5) Väljbara körlägen tillgängligt från utrustningsnivå N-Connecta. Funktionen påverkar styrkraften, gaspedalens respons och driften av klimatanläggningen.
Angivna siffror gällande bränsleförbrukning och CO2-utsläpp baseras på laboratorietester i enlighet med EU-lagstiftning och är avsedda för att jämföra olika bilmodeller. Informationen refererar inte till en specifik bil och Nissan kan inte garantera dessa siffror. Siffrorna reflekterar nödvändigtvis inte verklig körning och tillvalsutrustning, underhåll, körsätt, topografi och väderförhållanden kan påverka resultatet. Siffrorna sattes under den nya WLTP testcykeln (Worldwide harmonizied Light vehicle Test Procedure).
Bilder och beskrivningar som visas är för vägledning. I vissa fall kan bilderna föreställa fordon som inte säljs på den svenska marknaden och inte representerar någon specifik modell, utrustningsnivå eller erbjudande. Funktionerna som visas kanske inte är tillgängliga - eller kanske inte är tillgängliga som standard utan bara som tillval.(mot en extra kostnad).