APPEN NISSANCONNECT SERVICES

Ta med dig telefonen till bilen och följ stegen för ansluta

APPEN NISSANCONNECT SERVICES

Ta med dig telefonen till bilen och följ stegen för ansluta

APPEN NISSANCONNECT SERVICES

Ta med dig telefonen till bilen och följ stegen för ansluta

Steg 1

Hämta appen

 

Ladda ner appen NissanConnect Services till din smartphone på samma sätt som du gör med alla appar från App Store eller Google Play.

 

Hämta appen från Apple App Store

Hämta appen från Google Play

Steg 2

Logga in eller registrera ett konto

 

Skapa ett konto i appen eller logga in om du redan har ett konto.

 

Steg 3

Ange bilens VIN-nummer (17-siffror)

 

Du hittar ditt VIN (17 tecken) i bilens registreringsdokumentation, eller i vindrutans nedre hörn sett från utsidan. På nya X-Trail hittar du det på ramen innanför förardören.

Steg 4

Avläs parkopplingskoden på skärmen i bilen

 

För ARIYA, Qashqai (producerade från juni 2022) och nya X-Trail
Sätt på infotainment-systemet och från hemsidan välj: Alla appar widget > NissanConnect Services > Informationskanaler > Kontoinformation > Parningskod.
Om "Kontoinformation" inte visas, gå till "Redigera kanallista" och välj "Ja". Navigera sedan tillbaka till sidan "Kontoinformation".

 

För Juke LEAF, Qashqai (producerade innan juni 2022) och Navara:
Sätt på infotainment-systemet och från hemsidan välj: Info > NissanConnect Services > Informationskanaler > Kontoinformation > Parningskod.
Om "Kontoinformation" inte visas, gå till "Redigera kanallista" och välj "Ja". Navigera sedan tillbaka till sidan "Kontoinformation".

 

Steg 5

Ange din parkopplingskod i appen

 

Gå tillbaka till appen och ange parkopplingskoden. Du får en bekräftelse på att dina tjänster har aktiverats. När detta är klart är du färdig. Trevlig körning!

 

Så här konfigurerar du NissanConnect Services

Nissan - Så här konfigurerar du NissanConnect Services

Behöver du hjälp?

Behöver du hjälp?

Behöver du hjälp?

Nissan hjälpcenter

Kontakta oss

Du kan kontakta oss när som helst på telefon +46 8 5010 3000, via chatt på vår webbplats eller genom att fylla i ett kontaktformulär och få svar i ett mejl.

Du får svar på alla dina frågor

Du får svar på alla dina frågor

Du får svar på alla dina frågor


Det kan ta upp till 24 timmar innan alla dina tjänster är aktiverade.