Nissan Assistance
Ring 08 5010 30 00
3 ÅRS ASSISTANS I EUROPA SOM STANDARD
Vi vill att du ska köra din Nissan med sinnesro. Oavsett vad som händer, ring oss först. Då kommer vi göra allt vi kan för att du och bilen kommer tillbaka ut på vägen så snabbt och smidigt som möjligt, dygnet runt, sju dagar i veckan... utan kostnad!
RING OSS FÖRST, OAVSETT VAD SOM HÄNDER
Om bilen blir stående eller blir iblandad i ett olykstillbud, finns Nissan Assistance alltid till hands för att hjälpa till. Nissans assistansfordon skickas till dig så fort som möjligt. Våra tekniker hos Nissan Assistance kan lösa många problem på plats så att du kommer ut på vägen igen.
Om det inte går kommer vår assistanspersonal att köra dig och bilen till närmsta Nissan Agent, där en av våra kvalificerade tekniker kommer att undersöka din bil.
Din Nissan omfattas av Nissan Assistance under bilens garantiperiod. Om du vänder dig till Nissan för att få bilen servad efter att din bils nybilsgaranti eller förlängda garanti har gått ut, kommer du automatiskt få kostnadsfri Nissan Assistance under de kommande 12 månaderna, eller fram till nästa planerade service. Det är en del av vårt kundlöfte.
VÅR OMSORG SLUTAR INTE DÄR...
Om det inte går att reparera ditt fordon samma dag kommer vårt assistansteam antingen att ge dig tillgång till andra transportmedel så att du kan fortsätta din resa eller ordna boende åt dig i upp till 3 dagar om du väljer att vänta på att reparationen ska bli klar.
...UTAN STRÄCKER SIG ÄNNU LÄNGRE
Har du blivit utelåst från bilen eller fått slut på bränsle? Inga problem! Nissan Assistance täcker dig i sådana fall också och ser till att du kommer tillbaka ut på vägen igen.
FÖRLÄNGD NISSAN ASSISTANCE
Om du vänder dig till Nissan för att få bilen servad efter att din bils nybilsgaranti eller förlängda garanti har gått ut, kommer du automatiskt få kostnadsfri Nissan Assistance under de kommande 12 månaderna, eller fram till nästa planerade service. Det är en del av vårt kundlöfte.
VAD GÄLLER FÖR ELBILAR?
Nissan Assistance är naturligtvis även till för dig som kör elbil. Det är bara att ringa: +46 8 5010 30 00.
Du får samma tjänster som övriga Nissan-fordon, men dessutom kostnadsfri och obegränsad assistans under bilens garantiperiod om du blir stillastående på grund av tomt, eller nästan tomt batteri.
Jag har just råkat ut för en olycka eller fått motorstopp. Vad gör jag nu?
1. Var lugn och parkera så säkert du kan.
2. Säkra platsen med en varningstriangel och glöm inte att ta på dig en gul reflexväst.
3. Se till att alla (passagerare och trafikanter) är säkra och inte utsätts för ytterligare fara.
4. Ring utryckningsnummer vid behov.
5. Ha dina fordonsuppgifter (chassinummer och registreringsnummer) nära till hands.
6. Ring Nissan Assistance: 08 5010 3000.
7. Uppge platsen där ditt fordon befinner sig (uppge närmsta vägkorsning där så är möjligt).
8. Beskriv problemet detaljerat och uppge ditt telefonnummer.