Våra elektrifierade alternativ i korthet
Våra elektrifierade alternativ i korthet
HYBRID | e‑POWER | FULL ELDRIFT | ||
---|---|---|---|---|
HUR DET FUNGERAR | En bensinmotor stöds av batteridrift vid acceleration och körning |
Drivs av både bensinmotor och elmotor | En kombination av en bensinmotor som laddar batteriet och en elmotor som driver hjulen | Drivs av en elmotor som får strömmen från ett batteri |
VAD DRIVER HJULEN? | Bensinmotor | El- och bensinmotor | Elmotor | Elmotor |
HUR LADDAS BATTERIET? | Bensinmotorn laddar batteriet |
Laddar vid körning genom förbränningsmotorn och regenerativ bromsning | Laddar vid körning genom förbränningsmotorn och regenerativ bromsning | Regenerativ bromsning laddar batteriet. Främst ansluts dock bilen till ett eluttag för att laddas. |
BEHÖVER DEN BENSIN? | Ja | Ja | Ja | Nej |
HUR ÄR KÖRUPPLEVELSEN? | Vridmomentassistent med responsiv acceleration | Omedelbart vridmoment och tystare körning | Omedelbart vridmoment från elmotorn |
Omedelbart vridmoment och tyst körning |
CO2-UTSLÄPP | Minskade utsläpp | Kraftigt minskade utsläpp | Låga utsläpp | Noll utsläpp under drift |
HUR LÄNGE KAN DU KÖRA MED 100 % ELDRIFT? |
0 % | Upp till 67 % | 100 % | 100 % |
[1] Jämfört med X-TRAIL MHEV min/max bränsleförbrukning
[2] Du bör inte förlita dig uteslutande på bekväma körfunktioner. Vissa funktioner kanske inte fungerar under alla förhållanden och omständigheter. Hastighetsbegränsning och andra begränsningar gäller.
[3] 12,3” HD-pekskärm endast tillgänglig på N-Connecta och upp.
[4] Denna funktion är inte standard.
[5] Baserat på WLTP-siffror, jämfört med motsvarande modell med förbränningsmotor. Resultaten kan variera i verkligheten, beroende på många faktorer som till exempel optimal utrustning, batteristatus, klimatkontroll, underhåll, körbeteende och icke-tekniska faktorer som väderförhållanden, faktiskt resrutt mm.
[6] Baserat på interna testdata och i väntan på typgodkännande. Siffrorna kan variera, beroende på många faktorer som till exempel optimal utrustning, batteristatus, klimatkontroll, underhåll, körbeteende och icke-tekniska faktorer som väderförhållanden, faktiskt resrutt osv.
[7] I beskrivningar av elhybridbilar anges jämförelse med motsvarande modell med förbränningsmotor. Angivna WLTP-siffror avser jämförelse. Värden vid verklig körning kan variera på grund av till exempel batteriladdning före start, tillbehör som monterats efter registrering, väderförhållande, körsätt och fordonslast.
Bilder och beskrivningar som visas är för vägledning. I vissa fall kan bilderna föreställa fordon som inte säljs på den svenska marknaden och inte representerar någon specifik modell, utrustningsnivå eller erbjudande. De funktioner som visas kanske inte är tillgängliga, eller är begränsade till vissa utrustningsnivåer, eller är tillval (mot en extra kostnad).