Vad är NissanConnect?

NissanConnect är Nissans anslutna servicelösning. Den använder förarens mobiltelefon för att ansluta till molntjänster som förbättrar förarens upplevelse och hjälper till att minimera distraktioner.
NissanConnect och NissanConnect med navigation erbjuder en mängd olika tjänster inklusive information om trafik och väder i realtid, musik, handsfreemeddelanden och molnbaserad sökning av intressepunkter.

I vilka länder är NissanConnect tillgängligt?

NissanConnect är tillgängligt i följande länder: Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Irland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Ryssland, Spanien, Sverige, Schweiz, Storbritannien.

Vilka telefoner är kompatibla med min NissanConnect-huvudenhet?

Handsfree Bluetooth, ljudstreaming via Bluetooth, POIs powered by Google™ och Google™ Send-to-Car och andra tjänster kräver bara en kompatibel* Bluetooth-telefon. Se anslutningsguiden för Bluetooth.

Var kan jag registrera mig för NissanConnect?

Du kan registrera dig för NissanConnect via webbplatsen för You+Nissan eller registrera dig på NissanConnect-portalen direkt.

Kräver NissanConnect ett abonnemang?

Vissa NissanConnect-tjänster kan kräva ett abonnemang och ägarens samtycke för att aktivera.

Hur mycket kostar NissanConnect? När utgår de?

POIs powered by Google™ och Google™ Send-to-Car är kostnadsfria de första tre åren, men kommer sedan att kräva ett abonnemang. Ytterligare tjänster kräver ett abonnemang efter att den kostnadsfria perioden har gått ut. Priser framgår på Abonnemangssidan.
Standardpriser för meddelanden, röstsamtal, roamingtjänster och/eller dataanvändning kan tillkomma när du använder dessa tjänster från distans med en kompatibel telefon. Vissa funktioner är beroende av tredjepartsapplikationer och oberoende tjänsteleverantörer.
Sådana applikationer kan förändras/upphöra eller kräva ett betalt abonnemang för att användas. POIs powered by Google™ och Google™ Send-to-Car kan kräva ett abonnemang och ägarens samtycke för att aktivera. Om en tjänsteleverantör avslutar/begränsar tjänsten, kan tjänsten upphävas eller avslutas utan föregående meddelande eller ansvar gentemot Nissan och/eller dess ombud. Nissan bär inte ansvaret för eventuellt byte eller uppgradering av utrustning eller tillhörande kostnader som kan krävas för fortsatt drift på grund av ändringar av tjänsten.

Finns det en garanti för dessa tjänster?

NissanConnect-hårdvaran omfattas av fordonsgarantin för din Nissan.

Vad finns tillgängligt via webbplatsen för NissanConnect?

Webbplatsen för NissanConnect låter dig abonnera på eller förnya dina tjänster och granska dina transaktioner och din kontoinformation. Den informerar också om tjänsternas Villkor och vår Sekretesspolicy.


Varför behöver jag registrera mig på You+Nissan-webbplatsen?

You+Nissan-webbplatsen ger ägarna enkel åtkomst till NissanConnect-portalen samt en rad olika tjänster som hänger ihop med ägandet av din Nissan.

Hur registrerar jag min bil för NissanConnect Google™ Services?

När bilen är registrerad i NissanConnect-portalen behöver du acceptera villkoren och få ditt användar-ID och lösenord för NissanConnect för att du ska kunna erhålla instruktionerna för aktivering.

Vad är NissanConnects användar-ID och lösenord?

Detta är de inloggningsuppgifter som kommer att verifiera bilen med NissanConnect för att du ska få åtkomst till Google™ Services.

Jag angav mitt användar-ID/lösenord för NissanConnect, men enheten går inte att registrera.

Se till att telefonen är parkopplad och inte i högtalarläge och försök igen. Du kan ha angett fel användar-ID/lösenord för NissanConnect. Försök igen.

Jag angav mitt användar-ID/lösenord för NissanConnect, men jag får felmeddelandet ”användarnamn och lösenord kan inte längre användas”. Vad ska jag göra?

Ditt användar-ID/lösenord för NissanConnect kan ha angetts i flera olika bilar och kontot har låsts. Ring Nissans kundtjänst för att lösa problemet.

Jag angav mitt användar-ID/lösenord för NissanConnect, men jag får felmeddelandet ”bilen används redan av en annan användare”. Vad ska jag göra?

Du försöker aktivera en tidigare aktiverad radio – t.ex. en bil som har haft en annan ägare eller en radio som tidigare aktiverats av en annan användare. Ring Nissans kundtjänst för att lösa problemet.

Jag får felmeddelandet ”dataanslutning kunde inte upprättas”. Vad ska jag göra?

Din bil hittar inte en parkopplad telefon. Kontrollera att Bluetooth är aktiverat i både telefonen och bilen och att de är parkopplade. Se instruktionsboken för din telefon eller huvudenhet för ytterligare information.

Vilken teknik använder NissanConnect för att stödja dataanslutningar när det gäller rösttjänster för mitt mobilabonnemang?

Data-over-voice-teknik (DoV) gör det möjligt för NissanConnect att leverera Google™ Services.

Använder NissanConnect minuter av mina rösttjänster från mitt mobilabonnemang?

NissanConnect kommer att använda några minuter för varje serviceförfrågning för att leverera data over voice.

Behöver jag ett abonnemang för sms på min mobiltelefon?

Hands-Free Text Messaging Assistant låter dig lyssna och svara på sms som du har fått till din Message Access Protocol-aktiverade (MAP) mobiltelefon. Standardkostnader för sms gäller.

Kräver NissanConnect ett mobilabonnemang?

Nej, ingen av tjänsterna kräver ett mobilabonnemang.

Varför behöver jag ange mitt land vid registrering för POIs powered by Google™ och Google™ Send-to-Car?

NissanConnect tillhandahåller lokala tjänster och använder ett nationellt nummer för att minimera anslutningskostnaderna. Att ange fel land kan resultera i roamingkostnader.

Behöver jag ha ett PayPal®-konto för att köpa eller förnya mina tjänster för POIs powered by Google™ och Google™ Send-to-Car?

Nej, du kan betala för ditt abonnemang med ett kreditkort som en PayPal-gäst.

Jag är registrerad men tjänsterna för POIs powered by Google™ och Google™ Send-to-Car är inte tillgängliga. Vad ska jag göra?

Det kan bero på nätverksproblem. Kontakta Nissans kundtjänst om problemet kvarstår.

Varför fungerar inte tjänsterna där jag befinner mig?

Alla tjänster är inte tillgängliga på alla platser.

Mina tjänster har inaktiverats. Vad ska jag göra?

Kontrollera att ditt abonnemang fortfarande är aktivt. Du kan förnya dina tjänster för att aktivera din åtkomst.

Jag kan inte skicka POIs till min bil via Google Maps. Vad ska jag göra?

Det kan bero på nätverksproblem. Kontakta Nissans kundtjänst om problemet kvarstår.

Kan jag göra flera olika serviceförfrågningar om POIs powered by Google™ samtidigt?

NissanConnect låter dig bara göra ett samtal åt gången.

Kommer ett telefonsamtal att avbryta min serviceförfrågan?

Ja, ett inkommande eller utgående telefonsamtal kommer att avsluta din förfrågan genom POIs powered by Google™ och Google™ Send-to-Car. Om du får ett inkommande samtal via bilens handsfree-system, kommer ljudet på bilens ljudsystem (Pandora, etc.) att stängas av under samtalet.

Finns det en gräns för antalet gånger som jag kan använda tjänsterna?

Nej, inte i detta skede.

Kan jag använda mina NissanConnect-inloggningsuppgifter i en kompis bil eller i en hyrbil?

Nej, dina inloggningsuppgifter gäller enbart för din bil.

Jag har sålt min bil. Vad ska jag göra?

Eftersom tjänsterna är knutna till bilen så rekommenderar vi att du tar bort bilen från You+Nissan och från NissanConnect-portalen.

Hur kontaktar jag Nissan för ytterligare assistans?

Återgå till ägarportalen och välj alternativet för din kundassistans där.