Jag har en Nissan med ett navigationssystem. Är jag kvalificerad för Nissan MapCare™-programmet?

Erbjudandet gäller följande Nissan-bilar, utrustade med NissanConnect, med ett garantistartdatum efter den 15 juni 2016. MICRA, NOTE, PULSAR, JUKE, QASHQAI, X-TRAIL och Navara. MapCare är kostnadsritt i tre år från bilens garantistartdatum.

Jag är inte kvalificerad för att delta i Nissan MapCare™-programmet. Hur kan jag beställa en kartuppdatering?

Du kan besöka Nissans webbutik men du måste installera kartan i ditt navigationssystem. Det är enkelt och det finns instruktioner om hur du går tillväga för varje produkt.
Du kan även beställa programmet via din återförsäljare, som då kommer att installera det åt dig.

Kan jag uppdatera systemet Nissan MapCare™ själv?

Som en del av Nissan MapCare™-programmet görs uppdateringen av återförsäljaren. Först måste han/hon se till att fordonet är berättigat att delta i programmet och sedan kommer han/hon att agera därefter. Den fullständiga processen ska vara helt utan kostnad.

Hur många gånger kan jag få en uppdatering för mitt navigationssystem med detta Nissan MapCare™-program?

Nissan MapCare™-programmet inkluderar maximalt 3 kartuppdateringar – en per år till slutet av bilens fjärde år.

Vem kommer att informera mig när en ny uppdatering är tillgänglig inom Nissan MapCare™-programmet?

Din återförsäljare kommer att kontakta dig när den nya uppdateringen kommer att vara tillgänglig. Se till att du är registrerad på portalen You+Nissan (Nissans ägarportal) och att alla dina kontaktuppgifter finns med. Det är också möjligt att proaktivt fråga din återförsäljare om en ny uppdatering är tillgänglig för din bil.

Fyller Nissan ett verkligt behov med Nissan MapCare™-programmet?

I genomsnitt förändras 15 % av vägarna och intressepunkterna varje år. Vanligtvis är uppdateringar av enskilda kartor ganska dyra och Nissan tar hand om det för dig i 3 år.

Vad händer om jag säljer min bil?

Rättigheten till programmet baseras på bilens chassinummer. Programmet överförs därmed automatiskt till den nya ägaren, med ett ökat värde på din bil (inom begränsningen av tre kartuppdateringar)

Jag köpte en begagnad bil med NissanConnect. Hur kan jag säkerställa att Nissan MapCare™-programmet är tillgängligt för min bil?

Du kommer att behöva fråga din återförsäljare om bilens chassinummer är giltigt och hur många uppdateringar du har kvar. Din återförsäljare kommer  att se till att du hamnar i systemet för nya uppdateringar.

Kan jag förlänga Nissan MapCare™-programmet om jag har missat en uppdatering?

Nej, om du har missat en kartuppdatering ett år är det inte möjligt att få ytterligare ett år.