APPEN NISSANCONNECT SERVICES

Ta med dig telefonen till bilen och följ stegen för ansluta

APPEN NISSANCONNECT SERVICES

Ta med dig telefonen till bilen och följ stegen för ansluta

APPEN NISSANCONNECT SERVICES

Ta med dig telefonen till bilen och följ stegen för ansluta

Steg 1

Hämta appen

 

Ladda ner appen NissanConnect Services till din smartphone på samma sätt som du gör med alla appar från App Store eller Google Play.

 

Hämta appen från Apple App Store

Hämta appen från Google Play

Steg 2

Logga in eller registrera ett konto

 

Skapa ett konto i appen eller logga in om du redan har ett konto.

 

Steg 3

Ange bilens VIN-nummer (17-siffror)

 

Du hittar det 17-siffriga VIN-numret (chassinummer) i bilens registreringsbevis och på vindrutans utsida i nedre hörnet på förarsidan. VIN-numret finns även angivet mitt på bilens registreringsskyltar i liten text.

Steg 4

Avläs parkopplingskoden på skärmen i bilen

 

Starta bilens navigationssystem och från startsidan: välj Info > NissanConnect-tjänster > Informationskanaler > Kontouppgifter > Bilens parkopplingskod.
Om sidan ”Kontouppgifter” inte visas går du till ”Ändra kanallista” och väljer ”Ja”. Återgå sedan till sidan "Kontouppgifter".

 

Steg 5

Ange din parkopplingskod i appen

 

Gå tillbaka till appen och ange parkopplingskoden. Du får en bekräftelse på att dina tjänster har aktiverats. När detta är klart är du färdig. Trevlig körning!

 

Behöver du hjälp?

Behöver du hjälp?

Behöver du hjälp?

Nissan hjälpcenter

Kontakta oss

Du kan kontakta oss när som helst på telefon +46 8 5010 3000, via chatt på vår webbplats eller genom att fylla i ett kontaktformulär och få svar i ett mejl.

Du får svar på alla dina frågor

Du får svar på alla dina frågor

Du får svar på alla dina frågor

VILKEN ÄR DEN TIDIGASTE MJUKVARUVERSIONEN SOM KRÄVS FÖR ANDROID-/APPLE-ENHETER FÖR ATT APPEN SKA FUNGERA KORREKT?

NissanConnect Services fungerar med:

  • varje iPhone, iPad eller iPod Touch på iOS 11.0 eller senare.
  • varje Android-enhet med Android 4.3 och senare.

VARFÖR ACCEPTERAS INTE MITT FORDONS CHASSINUMMER (VIN)?

Kontrollera först att fordonet är kompatibelt med den här appen via webbplatsen.

Kontrollera att du inte har angett versaler och gemener felaktigt och att tecknet ”0” (siffra) inte har angetts istället för ”O” (bokstav) eller tvärtom.

Se också till att det inte finns några mellanslag eller symboler, eftersom de inte kommer att kännas igen.

VAD KAN JAG GÖRA OM JAG INTE KAN SKAPA ETT ANVÄNDARKONTO?

Följ nedanstående checklista om det uppstår några problem under registreringen:

  • Har du redan skapat ett användarkonto för NissanConnect? Om så är fallet kan du inte registrera på nytt med samma e-postadress. Klicka bara knappen "Glömt ditt lösenord?" för att få ett nytt lösenord skickat till dig och logga in igen.
  • Har du stavat din e-postadress korrekt? (Kontrollera att det inte finns något mellanslag eller saknade bokstäver.) 
  • Har alla fält fyllts i helt?
  • Är ditt lösenord korrekt?


Om problemen kvarstår kan det bero på att en tidigare ägare har registrerat fordonet – kundtjänst kan hjälpa till, kontakta dem här.

JAG HAR KÖPT EN BEGAGNAD NISSAN. HUR KAN JAG AKTIVERA TJÄNSTERNA?

Om du har köpt en begagnad Nissan, se till att fordonet är kompatibelt med NissanConnect Services-appen.
Om så är fallet kan du följa samma parkopplingsprocess som för en ny bil. Se Anslutningsguiden här för detaljerad information om hur du går till väga.
Om du fortsätter att få felmeddelanden är förmodligen ditt fordon fortfarande parkopplat till den tidigare ägarens konto. För att lösa problemet kan du:
Kontakta den tidigare ägaren och be han eller henne att ta bort bilen från sitt konto - eller...
Kontakta kundtjänst. Deras kontaktuppgifter finns här.

JAG SKULLE VILJA SÄLJA MITT FORDON. HUR TAR JAG BORT MIN INFORMATION?

Du kan ta bort information direkt från appen:

  1. Klicka på profilknappen som visas på hemsidan.
  2. Klicka på fordon (t.ex. JUKE, LEAF …).
  3. Bläddra ner på sidan och klicka på "Ta bort fordonsinformation".


Efter bekräftelse kommer all tidigare information tas bort. Det inkluderar information som tidigare destinationer, förinställda radiokanaler och så vidare…
Se till att du avaktiverar dina tjänster genom att klicka på Avaktivera och sedan Låsa upp ditt fordon från appen.
Den nya ägaren kommer att behöva lägga till fordonet till sitt konto och kommer inte att hitta någon information från dina tidigare resor.

KAN NISSANCONNECT SERVICES-APPEN ANVÄNDAS FÖR FLER ÄN ETT FORDON?

Ja, du kan lägga till  ett obegränsat antal fordon i NissanConnect Services-appen.

Du kan lägga till ytterligare fordon genom att klicka högst upp till vänster på skärmen, på ditt nuvarande fordonsnamn (”JUKE”, ”LEAF” ...) och sedan på ”Lägg till ett fordon”.

Ett fordon kan bara vara kopplat till ett konto åt gången.

HUR VÄXLAR JAG MELLAN FORDON OM JAG HAR MER ÄN ETT I NISSANCONNECT SERVICES-APPEN?

Att växla mellan fordon kan göras från hemsidan i NissanConnect Services.

Högst upp till vänster i appen, klicka på fordonsnamnet (t.ex. JUKE; LEAF, NAVARA etc.) En lista visas med alla bilar som för närvarande lagts till i ditt konto.

VILKA TJÄNSTER KAN JAG AVAKTIVERA OCH HUR?

Du kan avaktivera dina anslutna tjänster genom att gå till profilsidan, välja namnet på fordonet som du önskar avaktivera och slutligen välja "Avaktivera".

Tänk på att du inte kan avaktivera funktioner individuellt, alla NissanConnects funktioner kommer att avaktiveras.


Det kan ta upp till 24 timmar innan alla dina tjänster är aktiverade.