DETALJER OCH VILLKOR KUNDLÖFTE
Vi har ett löfte till dig som äger en Nissan privat. Vi erbjuder dig service av människor med ett genuint, öppet och ärligt intresse av att hjälpa dig. Vi kommer att ta hand om dig och din bil. Det är vårt löfte.

FRI LÅNEBIL

Du är berättigad till fri lånebil eller annan transportlösning under följande förutsättningar:
- Du måste boka service/reparation av din bil och be om lånebil eller annan lösning i förväg.
- Tjänsten omfattar inte däckbyte
Vi gör alltid vårt yttersta för att tillgodose våra kunders behov, men kan inte garantera att vi alltid kan tillhandahålla en lånebil, eller att lånebilen är av liknande modell som din bil. Vi förbehåller oss rätten att erbjuda en annan lämplig lösning. Lånebilen ska återlämnas samma dag som den hämtas ut. Bränsle, avgifter för biltullar och liknande bekostas av användaren.
Löftet om gratis lånebil gäller inte vid reparation av fordonsskada som uppstått i samband med trafikolycka. Lånebilen är försäkrad (försäkringsvärdet kan variera hos olika återförsäljare).
För mer information, vänligen kontakta en auktoriserad Nissan-återförsäljare.
NISSAN ASSISTANCE

Om du mot förmodan skulle råka ut för en olycka eller att din bil går sönder finns Förlängd Nissan Assistance alltid här för dig. Oavsett vad som händer ska du därför alltid ringa oss först. Vi kommer att göra allt vi kan för att få dig och din bil tillbaka på vägen så snabbt och smidigt som möjligt. Vi finns till din hjälp dygnet runt, sju dagar i veckan (även helgdagar).
Om du servar din bil hos en auktoriserad Nissan- återförsäljare har du tillgång till Förlängd Nissan Assistance i upp till 12 månader från servicedatum, även efter att nybilsgarantin har löpt ut. Nissan Assistance förlängs med 12 månader varje gång du lämnar in din bil för underhåll enligt serviceavtal.
Förlängd Nissan Assistance tillhandahålls utan kostnad (eventuella reparationskostnader ingår ej). För mer information, se garantihäftet. Där hittar du även en lista över vilka länder som tillhandahåller Nissan Assistance.
Vid samtal till tel: 08 5010 30 00
Du kan välja mellan Förlängd Nissan Assistance (service dygnet runt, alla dagar i veckan) och Kundservice (öppettider: mån - fre 09.00 - 17.00, förutom helgdagar) Vanlig samtalstaxa gäller (enligt din telefonoperatörs prislista för mobiltelefoni/fasta nätet). Auktoriserade Nissan-återförsäljare och verkstäder kan kontaktas direkt på sina respektive telefonnummer. Ditt samtal kopplas till rätt avdelning med hjälp av knapp- eller röstval. Tänk på att din vanliga samtalskostnad gäller även om det är kö. Om det är många som ringer kan väntetiden vara något längre. Nissan reserverar sig för störningar i telenätet. E-post och chatt (om sådan finns) kan användas som alternativ vid störningar i telenätet.
* För Navara 2016 eller senare årsmodell: 2 år.
GRATIS FORDONSKONTROLL

Gratis fordonskontroll erbjuds alla Nissan-ägare som lämnar in sin bil för reparation eller underhåll enligt serviceavtal. Du behöver inte närvara under fordonskontrollen. Om det visar sig att ytterligare arbete behöver göras på bilen ska verkstaden alltid lämna ett prisförslag för godkännande av dig. Med andra ord får inget ytterligare arbete påbörjas innan du godkänt prisförslaget.
Prisförslaget lämnas skriftligt och ska omfatta allt arbete.
PRISGARANTI PÅ SERVICE

Nissan Prisgaranti gäller endast hos auktoriserade Nissan-återförsäljare och verkstäder.
Nissan Prisgaranti gäller endast privatkunder.
Prisgarantin omfattar inte följande bilmodeller: GT-R, 370Z, 350Z.
Nissan, dess återförsäljare och auktoriserade verkstäder förbehåller sig rätten att acceptera eller avvisa prisförslag från andra verkstäder om prisförslaget enligt Nissan-återförsäljarens/verkstadens uppfattning lämnats i bedrägligt syfte, eller om det beräknade antalet timmar för serviceåtgärden eller reparationen understiger Nissans riktlinjer.
Nissan Prisgaranti omfattar inte reparation av kaross. För fordon under garanti omfattas inte byte av olja och bränslefilter.
Prisförslag från annan verkstad måste uppfylla följande villkor:
a. Prisförslaget på service/reparation ska vara skriftligt och lägre än hos en Nissan-återförsäljare eller auktoriserad Nissan-verkstad.
b. Prisförslaget måste komma från ett registrerat verkstadsföretag (företagets organisationsnummer ska stå på offerten) inom 50 km avstånd från din lokala Nissan-anläggning.
c. Prisförslaget får inte vara äldre än 1 vecka och priset för delar och arbetstid måste specificeras separat.
d. Prisförslaget får endast innehålla Nissan nya originaldelar (eller motsvarande).
Nissan Nordic Europe Oy (Nissan) kommer att vidta alla rimliga åtgärder för att uppfylla dessa löften, men förbehåller sig rätten att när som helst ändra, modifiera eller dra tillbaka ett eller flera av dem.