DU HAR TILLGÅNG TILL NISSAN ASSISTANCE SÅ LÄNGE NYBILSGARANTIN FÖR DIN BIL GÄLLER

Vi vill att du ska njuta av din bil och känna dig helt lugn när du är ute på vägarna. Oavsett vad som händer ska du därför alltid ringa oss först och vi kommer att göra allt vi kan för att få dig och din bil tillbaka på vägen så snabbt och smidigt som möjligt. Vi finns till din hjälp dygnet runt, året om ... gratis!

OAVSETT VAD SOM HÄNDER - RING OSS FÖRST

I det osannolika fallet att ett fel uppstår eller att du råkar ut för en olycka finns Nissan Assistance alltid här för dig. En av våra Nissan Assistance-bilar skickas till din hjälp så snart som möjligt. Våra skickliga tekniker, som arbetar för Nissan Assistance, löser de flesta problem på platsen så att du snabbt är tillbaka ute på vägen och kan fortsätta din resa.

 

Om det inte är möjligt att reparera din bil på plats kommer vårt assistansteam ta dig och din bil till den närmaste Nissan-återförsäljare där en av våra kunniga tekniker kan kontrollera din bil. 

VÅR OMTANKE SLUTAR INTE DÄR ...

Om din bil inte kan repareras samma dag, kommer vårt assistansteam antingen förse dig med ett annat transportmedel så att du kan fortsätta din resa eller ordna inkvartering upp till tre nätter om du väljer att vänta på att fordonet repareras.

... DEN STRÄCKER SIG ÄNNU LÄNGRE

Men vi har gått ett steg längre. Om du servar din bil hos en auktoriserad Nissan-återförsäljare har du tillgång till Nissan Assistance upp till 12 månader från service datum, även efter att nybilsgarantin har löpt ut. 

OCH VAD GÄLLER FÖR ELBILAR?

Nissan Assistance finns för dig också.

 

Fri och obegränsad vägassistans under det första året om du får problem med din bil på grund av tomt eller nästan tomt litiumjonbatteri.

JAG RÅKADE PRECIS UT FÖR EN OLYCKA ELLER MIN BIL GICK SÖNDER. VAD SKA JAG GÖRA?

 

  1. Ta det lugnt och parkera bilen på en så säker plats som möjligt.
  2. Ställ ut en varningstriangel så att andra förare varnas i god tid. Ta på den gula säkerhetsvästen, om du har en sådan i bilen.
  3. Försäkra dig om att alla (passagerare, förbipasserande etc) är välbehållna, trygga och inte utsatta för fara.
  4. Ring 112 om nödvändigt.
  5. Ta fram uppgifter om bilen (VIN och registreringsnummer) och ha dessa tillgängliga.
  6. Ring Nissan Assistance: Skanna QR-koden eller ring telefonnumret på etiketten.
  7. Fastställ platsen där din bil star (ange om möjligt närmaste korsning eller avfart).
  8. Ge en fullständig beskrivning av problemet och lämna ett telefonnummer dit man kan ringa dig.